joi, 11 februarie 2021

„Ziua Internaţională a Cititului Împreună”

 




„Ziua Internaţională a Cititului Împreună” sau „Ziua Internaţională a Cititului cu voce tare” este un eveniment global inițiat de Asociaţia LitWorld și marcat în peste 100 de țări, în prima miercuri din luna februarie. Prin această zi se doreşte să fie atrasă atenţia comunităţii internaţionale asupra importanţei cititului și a alfabetizării ca drept fundamental al omului.

În România evenimentul a început să fie marcat din 2015, Asociaţia „Citim Împreună România” organizând acțiuni în acest sens.



         Asadar numai bine venita poate fi o astfel de Zi,   fiindca nu ne-am intalnit de mult... ca sa putem citi impreuna , ca sa puteam visa impreuna cu ochii deschisi , da tinand in maini o carte ! Si pentru ca acesta sa fie posibil ne-am intalnit cu minunatii curiosi de la AfterSchool Orion - Alesd.



  






                    Am citit ”Impreuna cu Luca ”...




                             despre cat de importanta e familia si despre cum sa poate realiza arborele genealogic. 


     Si fiindca ne este dor de primavara am ”calatorit putin si printre ierburi si flori  ” si am aflat ca aceasta interesanta carte 



  ”Calatorie printre ierburi si flori ” de Iulia Iordan - a fost premiata  pentru ”Cea mai frumoasa carte pentru copii ” in  anul 2013. Si nu e nici o mirare ca e asa , pentru cate lucruri interesante am aflat citind-o!

      


 Am avut apoi o discutie incitanta despre carti -autori - nemurire si mai ales neuitare !

       O da ! neuitare- caci despre neuitare e cititul sau despre aducere-aminte sau despre faptul ca poti ”trai ” atatea vieti cate carti citesti !



               Si ca  sa facem acesta zi si mai vesela , am inceput sa o coloram putin !









                                   Sa ne vedem cu bine si pana data viitoare sa mai si citim  !

                                                                                                                                 Tamara   Urs